Facebook Youtube

Nowolazurowa między Włochami a Bemowem otwarta

Od 15 października kierowcy mogą korzystać z nowego przejazdu pomiędzy ul. ks. J. Chrościckiego a Połczyńską. Niemal kilometrowa droga połączyła Bemowo i Włochy.

Nowy odcinek „Nowolazurowej” ma długość ok. 950 m, z czego ok. 550 m to wiadukt nad torami stacji Warszawa Główna Towarowa. Ulica ma dwie jezdnie o dwóch pasach ruchu w każdym kierunku, są obustronne chodniki i drogi rowerowe. Przebudowana została również ul. Połczyńska na długości ok. 600 m – na skrzyżowaniu z „Nowolazurową” powstało rondo. 
Ten odcinek nowej ulicy łączy się z oddaną do ruchu w 2013 r. al. 4 Czerwca 1989 r. o długości ok. 2600 m od Alej Jerozolimskich do ul. ks. J. Chrościckiego, która krzyżuje się z ul. Ryżową i Traktorzystów i która poprzez Węzeł Salomea i Opacz komunikuje się z Południową Obwodnicą Warszawy i drogami S7 i S8. 
Nowa droga poprawi komunikację w naszej dzielnicy i stanie się alternatywą dla mocno przeciążonej ulicy Dźwigowej. Odcinek umożliwi też sprawny dojazd do Alej Jerozolimskich i dróg ekspresowych na południu miasta.

Inwestycja w liczbach
Budowa trwała niespełna 21 miesięcy. Wykonawcą ulicy była firma Skanska, a koszt inwestycji to ok. 78,7 mln zł. Do budowy wykorzystano blisko 17 500 ton mieszanki mineralno-asfaltowej oraz ok. 2000 ton konstrukcji stalowej. Podczas wykonywania robót ziemnych i warstw konstrukcyjnych jezdni pracowały nowoczesne maszyny wyposażone w system sterowania 3D. W szczytowym okresie na budowie pracowało 120 osób. Nowa droga to również nowa zieleń. W rejonie inwestycji posadzono 122 drzewa – jesiony, klony, brzozy, świerki oraz derenie, a także 250 krzewów róż.

Ciąg dalszy nastąpi 
Trwa też budowa kolejnego fragmentu „Nowolazurowej” – od ul. Połczyńskiej do skrzyżowania ul. Lazurowej, Sterniczej i Szeligowskiej. Podobnie jak na wybudowanej już części, droga będzie miała dwie jezdnie po dwa pasy ruchu, chodniki i drogi rowerowe.
Na większej części odcinka gotowa jest już podbudowa, układane są krawężniki, budowane fundamenty pod ekrany. Przebudowywane są urządzenia podziemne znajdujące się w rejonie przyszłego skrzyżowania, co spowodowało konieczność wyłączenia z ruchu i rozebrania starej jezdni ul. Lazurowej oraz zamknięcia wlotu ul. Sterniczej. Wszystkie prace zakończą się w grudniu tego roku.

Źródło: UM Warszawa, ZMID

Przewiń do góry