Od wielu miesięcy przeciągają się prace nad uruchomieniem kolejnej edycji budżetu partycypacyjnego w Warszawie. Właśnie ogłoszono konsultacje kolejnej uchwały w tej sprawie. Jeśli tym razem uda się radnym sprawnie przyjąć nowe regulacje, od 20 maja będzie można rozpocząć zgłaszanie swoich projektów.
Zamieszanie wokół budżetu partycypacyjnego w Warszawie trwa już od dłuższego czasu – wynika ono głównie z wprowadzenia sporych zmian w jego zasadach i konieczności ich ponownego skonsultowania i uchwalenia.
Konsultacje nowych zasad trwały do grudnia 2018 r. W styczniu 2019 r. Rada Warszawy przyjęła uchwałę o nowym budżecie obywatelskim, jednak plany urzędnikom pokrzyżowała Komisja Regionalnej Izby Obrachunkowej, która w lutym 2019 r. unieważniła w całości uchwałę Rady Warszawy.
Teraz Urząd Miasta przygotował kolejny projekt uchwały, który uwzględnia wymagania opisane w ustawie o samorządzie gminnym oraz uwagi i zastrzeżenia Regionalnej Izby Obrachunkowej. Z jego treścią można się zapoznać TUTAJ.
Jak można wziąć udział w konsultacjach nowych zasad budżetu obywatelskiego?
- Przyjdź na spotkanie: 2 kwietnia (wtorek), o godz. 18:00
Centrum Komunikacji Społecznej, ul. Senatorska 27 - Wyślij uwagi mailowo na adres twojbudzet@um.warszawa.pl
- Jeśli jesteś przedstawicielem organizacji pozarządowej i chcesz złożyć uwagi, przyjdź na spotkanie: 2 kwietnia (wtorek), o godz. 17:00 w Centrum Komunikacji Społecznej, ul. Senatorska 27. Konsultacje trwają do 9 kwietnia 2019 roku.
Harmonogram budżetu obywatelskiego w Warszawie
Jeśli tym razem uda się bez przeszkód przyjąć nową uchwałę, 20 maja ruszy nabór projektów do budżetu obywatelskiego. Propozycje będzie można zgłaszać do 10 czerwca 2019 r., a ocena projektów będzie trwać do 8 sierpnia 2019 r. Głosowanie zaplanowano na 6-23 września 2019 r.
Więcej informacji o kolejnej edycji budżetu obywatelskiego TUTAJ