Zamieszanie wokół budżetu obywatelskiego w Warszawie

Od wielu miesięcy przeciągają się prace nad uruchomieniem kolejnej edycji budżetu partycypacyjnego w Warszawie. Właśnie ogłoszono konsultacje kolejnej uchwały w tej sprawie. Jeśli tym razem uda się radnym sprawnie przyjąć nowe regulacje, od 20 maja będzie można rozpocząć zgłaszanie swoich projektów.

Zamieszanie wokół budżetu partycypacyjnego w Warszawie trwa już od dłuższego czasu – wynika ono głównie z wprowadzenia sporych zmian w jego zasadach i konieczności ich ponownego skonsultowania i uchwalenia.

Konsultacje nowych zasad trwały do grudnia 2018 r. W styczniu 2019 r. Rada Warszawy przyjęła uchwałę o nowym budżecie obywatelskim, jednak plany urzędnikom pokrzyżowała Komisja Regionalnej Izby Obrachunkowej, która w lutym 2019 r. unieważniła w całości uchwałę Rady Warszawy.

Teraz Urząd Miasta przygotował kolejny projekt uchwały, który uwzględnia wymagania opisane w ustawie o samorządzie gminnym oraz uwagi i zastrzeżenia Regionalnej Izby Obrachunkowej. Z jego treścią można się zapoznać TUTAJ.

Jak można wziąć udział w konsultacjach nowych zasad budżetu obywatelskiego? 

  • Przyjdź na spotkanie: 2 kwietnia (wtorek), o godz. 18:00
    Centrum Komunikacji Społecznej, ul. Senatorska 27
  • Wyślij uwagi mailowo na adres twojbudzet@um.warszawa.pl
  • Jeśli jesteś przedstawicielem organizacji pozarządowej i chcesz złożyć uwagi, przyjdź na spotkanie: 2 kwietnia (wtorek), o godz. 17:00 w Centrum Komunikacji Społecznej, ul. Senatorska 27. Konsultacje trwają do 9 kwietnia 2019 roku.

Harmonogram budżetu obywatelskiego w Warszawie

Jeśli tym razem uda się bez przeszkód przyjąć nową uchwałę, 20 maja ruszy nabór projektów do budżetu obywatelskiego. Propozycje będzie można zgłaszać do 10 czerwca 2019 r., a ocena projektów będzie trwać do 8 sierpnia 2019 r. Głosowanie zaplanowano na 6-23 września 2019 r.

Więcej informacji o kolejnej edycji budżetu obywatelskiego TUTAJ

Przewiń do góry