Budowa ronda na ul. Popularnej – 10 kluczowych informacji

W związku z dyskusją dotyczącą budowy ronda na ulicy Popularnej, skierowaliśmy zapytania do różnych instytucji i zebraliśmy w jednym miejscu kilka najważniejszych faktów dotyczących tej inwestycji.

Źródłem poniższych informacji są oficjalne pisma otrzymane z Zarządu Dróg Miejskich i Biura Polityki Mobilności i Transportu Urzędu m.st. Warszawy, w których instytucje te odniosły się do pytań i wątpliwości naszego Stowarzyszenia związanych z budową ronda.

10 kluczowych informacji dot. planów budowy ronda na ul. Popularnej

  1. Rondo powstanie na wysokości wyjazdu z Castoramy, a zatem na wysokości ul. Wiktoryn.
  2. Ulica Popularna zostanie poszerzona. Zgodnie z zatwierdzonym projektem organizacji ruchu, zwiększy się przekrój jezdni ul. Popularnej po stronie Castoramy. Pomiędzy al. Jerozolimskimi a wjazdem do Castoramy pojawi się jeden dodatkowy pas o szerokości 3 metrów. Będzie to pas przeznaczony wyłącznie do skrętu w prawo do Castoramy i Black Red White. Za wjazdem do Castoramy ulica Popularna będzie się zwężać z dwóch pasów do jednego (nie będzie już obecnego pasa do skrętu w lewo).
  3. Inwestorem, który chce budować i sfinansować koncepcję zmian na ul. Popularnej jest firma Black Red White. Inwestor uzasadnia propozycje zmian w organizacji ruchu chęcią ułatwienia wyjazdu i wjazdu aut na teren obiektów handlowych, tak by nie blokowały ulicy Popularnej.
  4. Projekt nowej organizacji ruchu został zatwierdzony w Urzędzie Miasta 14 września 2017 roku, ale inwestor nie uzyskał jeszcze pozwolenia na budowę.
  5. W ocenie Biura Polityki Mobilności i Transportu Urzędu Miasta budowa ronda nie wpłynie negatywnie na przepustowość wlotu ul. Popularnej i Al. Jerozolimskich. Ze względu na planowany dodatkowy pas, Biuro przewiduje zminimalizowanie obecnych zatorów na wysokości Black Red White i Castoramy.
  6. Zdaniem Biura Polityki Mobilności i Transportu Urzędu Miasta, rondo nie spowolni ruchu aut jadących od strony PKP Włochy w kierunku Alej Jerozolimskich. W uzasadnieniu możemy przeczytać, że wszystkie wloty ronda będą równomiernie obciążone, zatem ruch powinien się odbywać płynnie. Urzędnicy szacują, że w godzinach popołudniowego szczytu ruch aut wyjeżdżających z Castoramy nie będzie większy aniżeli aut jadących ulicą Popularną w kierunku Al. Jerozolimskich, co powinno zapewnić przepustowość ronda.
  7. Według informacji pozyskanych z ZDM, ewentualna przebudowa nie ruszy przed zakończeniem remontu linii kolejowej 447.
  8. Poszerzenie ul. Popularnej na odcinku od Alej Jerozolimskich do Castoramy nie będzie możliwe bez wycięcia rosnących tam kilku drzew. Jeśli dojdzie do realizacji inwestycji, nasze Stowarzyszenie będzie wnosić o wykonanie nasadzeń kompensacyjnych.
  9. Po stronie Castoramy nie pojawi się ścieżka rowerowa. Biuro Polityki Mobilności i Transportu Urzędu Miasta nie widzi potrzeby jej wytyczenia w związku z tym, że ścieżka jest już po drugiej stronie ul. Popularnej. Ponadto jej budowa wiązałaby się z koniecznością przeprowadzenia dodatkowej wycinki drzew rosnących po stronie Castoramy.
  10. Budowa ronda na wysokości ul. Wiktoryn nic nie zmienia jeśli chodzi o organizację wyjazdu z Makro. Nadal będzie tam obowiązywał nakaz jazdy w prawo.

Fot. M.Kopania

Przewiń do góry