Na Dzień Edukacji – Człowiek w centrum widzenia

Cel ogólny: powstanie możliwie pełnej oferty edukacyjnej odpowiadającej potrzebom mieszkańców naszej dzielnicy Włochy.

Co to oznacza w praktyce?
Trzeba poznać te potrzeby i zdiagnozować adekwatność  istniejącej oferty (łącznie sektora publicznego i prywatnego) z uwzględnieniem wszystkich grup społecznych – mieszkańców naszej dzielnicy, np.
* dzieci i ich rodziców do końca okresu przedszkolnego,
* dzieci i ich rodziców do końca okresu kształcenia podstawowego i gimnazjalnego
* młodzieży  (i ew. ich rodziców) do końca okresu kształcenia na poziomie średnim oraz ich rówieśników nie uczących się
* młodzieży studenckiej i ich rówieśników nie studiujących
* dzieci i młodzieży niepełnosprawnej (oraz ich rodzin)
* uzdolnionych dzieci i młodzieży (oraz ich rodzin)
* zaniedbanych dzieci i młodzieży (oraz ich rodzin)
* dorosłych pracujących i niepracujących
* dorosłych niepełnosprawnych (oraz ich rodzin)
* seniorów (oraz ich rodzin)
Trzeba – w oparciu o nie – wytyczyć cele szczegółowe.

Co to oznacza w praktyce?
Trzeba:
* wzmocnić istniejące elementy oferty edukacyjnej odpowiadające zdiagnozowanym potrzebom mieszkańców
* budować – w miarę pilności potrzeb – kolejne elementy oferty edukacyjnej dostępne na terenie dzielnicy Włochy

Co to oznacza w praktyce?
Trzeba:
* tworzyć sojusze w szeroko rozumianym sektorze edukacji dla realizacji poszczególnych celów szczegółowych
* pozyskiwać środki i zasoby na potrzeby realizacji wyznaczonych celów szczegółowych
* rozwijać dialog społeczny

Co to oznacza w praktyce?
Trzeba:
* systematycznie badać poziom satysfakcji mieszkańców w zakresie realizacji celów i zaspokojenia zdiagnozowanych potrzeb edukacyjnych
* aktualizować wiedzę nt. potrzeb, uwzględniać zachodzące w otoczeniu zmiany
* dostarczać informacji zwrotnej.

Danuta Lachowiecka

1 2 3
Przewiń do góry